حضور دانشگاه علم و صنعت ایران در رتبه بندی موضوعی جهانی ISC-2023

بنا بر اعلام مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، در رتبه بندی موضوعی جهانی ۲۰۲۳-ISC  تعداد ۴۳ دانشگاه از ایران حضور دارند. در این رتبه بندی کلیه حوزه‌های موضوعی در ۶ رده اصلی و ۴۲ زیر رده قرار می‌گیرند  و دانشگاه علم و صنعت ایران نیز در سه رده اصلی مهندسی و فناوری، علوم طبیعی و علوم اجتماعی  حائز رتبه است.

دانشگاه‌هایی واجد شرایط حضور در این رتبه بندی می‌شوند که به لحاظ تعداد انتشارات در هر یک از  حوزه ها، جزو ۷۰۰ دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله (۲۰۲۱-۲۰۱۹)، حداقل ۱۵۰ مدرک در آن حوزه موضوعی منتشر کرده و در پایگاه InCites ثبت شده باشند. رتبه بندی موضوعی ISC  بر اساس ۳ معیار و شاخص کلی پژوهش با (وزن ۷۰ درصد)، فعالیت بین المللی (با وزن ۱۵ درصد) و نوآوری (با وزن ۱۵ درصد) انجام می‌پذیرد.

طبق گزارش منتشر شده دانشگاه علم و صنعت ایران در حوزه های موضوعی مهندسی و فناوری، علوم طبیعی و علوم اجتماعی موفق به کسب رتبه در سال ۲۰۲۳ گردیده است. گفتنی است در حوزه مهندسي و فناوري با کسب رتبه (۳۵۰-۳۰۱) در میان دانشگاه های ایرانی رتبه سوم را کسب نموده است. در حوزه موضوعی علوم طبیعی رتبه (۷۰۰-۶۰۱) جهانی را به خود اختصاص داده است و در حوزه موضوعی علوم اجتماعی، در رشته اقتصاد و تجارت، دانشگاه علم و صنعت ایران با کسب رتبه (۷۰۰-۶۰۱) جهانی، دومین دانشگاه  کشور در این رشته است.

فهرست