تألیف جدیدترین کتاب بین المللی دکتر کاوه، استاد ممتاز دانشگاه علم و صنعت ایران در سال ۲۰۲۴

کتاب تالیفی “کاربردهای شبکه های عصبی مصنوعی و یادگیری ماشینی در مهندسی عمران” Applications of Artificial Neural Networks and Machine Learning in Civil Engineering، دکتر علی کاوه، استاد ممتاز دانشکده مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت ایران توسط انتشارات معتبر بین‌المللی اشپرینگر (Springer) در سال ۲۰۲۴ به چاپ رسید.

انتشارات اشپرینگر یک شرکت انتشارات بین المللی در زمینهٔ چاپ مقالات و کتب علمی است که از سال ۱۹۵۰ بنیان‌گذاری شده‌ و فعالیت دارد.

در این کتاب کاربردهای مختلف شبکه‌های عصبی و همچنین یادگیری ماشینی در مسائل متنوع مهندسی عمران مطرح شده است. امروزه دنیا در حال تحول است و پیشرفت‌های قابل توجهی را در زمینه رایانه و علوم مرتبط با آن باعث شده است. نویسنده این کتاب به همراه دانشجویان خود پژوهش‌های مبسوطی انجام داده است که تعدادی از فصول این کتاب را تشکیل می‌دهد. برخی از فصول دیگر به پیشرفت های اخیر نویسنده و دانشجویان دکترای ایشان اختصاص دارد.
هوش مصنوعی کاربردهای زیادی در پزشکی، خبرگزاری‌ها، تجارت و کشاورزی پیدا کرده است و سریعاً در حال پیشرفت و گسترش است. این کتاب می‌تواند به عنوان قسمتی از درس هوش مصنوعی در مهندسی عمران و دیگر رشته‌های مهندسی نظیر مهندسی مکانیک و مهندسی صنایع مورد استفاده قرار گیرد.

فهرست