بازدید صنعتی تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه از گروه بین المللی کارخانجات آجر نسوز نما آذرخش

دفتر همکاری های علمی و صنعتی در روز چهارشنبه ۲۲/۶/۱۴۰۲ مقدمات بازدید ۱۰ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه از گروه بین المللی کارخانجات آجر نسوز نما آذرخش را فراهم نمود.

در این رویداد علاوه بر بازدید از قسمت‌های مختلف کارخانه و آزمایشگاه ها؛ در جلسه ای با مسئولین کارخانه؛ به بررسی چالش‌های کارخانه و اعلام آمادگی دانشگاه برای رفع چالش‌ها پرداختند.

مهمترین چالش ها شامل موارد ذیل بود:

  • نبود واحد تحقیق و توسعه مستقل در کارخانه
  • تنوع محصولات نسبت به محصولات جهانی مشابه کم می باشد
  • آجرهای استرود ( نیم سایه) تولید ندارند
  • آجرهای با زوایه های مختلف (۳ ضلعْی ۶ ضلعی و… ) تولید ندارند
  • عدم استفاده از پلیمرها جهت چسپندگی پنل ها

مقرر شد اساتید پیشنهادات خود را در قالب پروپوزال ارائه نمایند و جهت تداوم همکاری ها و ارتباطات فی مابین از گروه آذرخش جهت شرکت در جشنواره هفته پژوهش دعوت به عمل آید.

آجر آذرخش تولید گروه بین المللی کارخانجات آجر نسوز نما آذرخش یکی از انواع آجر می باشد که از خاک نسوز و خاک چینی ، در دمای حرارتی بسیار بالا تولید می شود. خاکی که این آجرهای نسوز  را از آن تهیه می کنند دارای توان تحمل دمای بسیار بالا را داراست که این خاک دارای ساختار مولکولی منظم و مستحکم می باشد. مواد تشکیل دهنده آجر نسوز کانی ها مواد معدنی خیلی خاص و پوکه های معدنی که نسوز هستند می باشند.

آجر نسوز نما آذرخش به علت تنوع رنگ و مدل های متنوع و خاص خود در نمای ساختمان بکار می رود. معروف ترین رنگ های آجر نسوز قرمز و قهوه ای می باشد، تنوع رنگ در آجر های نسوز زیاد بوده و از مشکی گرفته تا سفید می توانند تغییر رنگ داشته باشند.

فهرست