بازدید صنعتی تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه از شرکت زمزم تهران

دفتر همکاری های علمی و صنعتی در روز دوشنبه ۹/۵/۱۴۰۲ مقدمات بازدید ۱۵ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه را فراهم نمود.

در این رویداد علاوه بر بازدید از قسمت های مختلف خطوط تولید شرکت؛ در جلسه ای با مسئولین شرکت؛ به بررسی چالش‌های شرکت و اعلام آمادگی دانشگاه برای رفع چالش‌ها پرداختند.

مهمترین چالش‌ها  که اساتید دانشگاه می‌توانند در برطرف نمودن آنها همکاری نمایند به شرح ذیل می باشد:

  • چالش اصلی شرکت؛ تأمین قطعات دستگاه‌های خط تولید می باشد.
  • ساخت اسانس‌ها با طعم‌های مختلف برای شرکت و ایمپکت نمودن عصاره
  • اتوماسیون خطوط جهت پایش خطوط بصورت آنلاین و سنجش آنلاین بریس کارخانه
  • گسترش و ارتقای نرم افزار نگهداری و تعمیرات موجود کارخانه
  • کالیبراسیون دستگاه۲ها
  • برطرف نمودن مشکلات پمپ های استیل کارخانه
  • تآمین نیروی کار تخصصی شرکت از طرف دانشگاه

شرکت زمزم تهران در شهریور سال ۱۳۳۴ به عنوان اولین شرکت نوشابه سازی خاورمیانه با افتتاح دو خط تولید نوشابه ‏در بسته‌بندی شیشه‌ای درگردش پا به عرصه صنعت گذاشت. این شرکت با نزدیک به ۶۰ سال قدمت تنها برند ایرانی ‏است که علاوه بر صادرات به پنج قاره جهان در دهه ۱۳۸۰ شمسی در بازار داخلی ایران نیز به رقابت با غول‌های جهانی ‏این صنعت پرداخته است.‏

شرکت زمزم تهران با ظرفیت تولید سالانه سیصد میلیون لیتر انواع نوشابه‌های غیر الکلی گازدار از جمله تولید یکصد میلیون بطر در بسته بندی Pet و در سایز ۱۵۰۰ سی سی سهم مناسبی از بازار داخلی را در اختیار خود دارد و در حال حاضر خط تولید این شرکت شامل نوشابه Pet1500 لیتری، نوشابه pet300 سی سی، ماءالشعیر، آبمیوه و خط تولید محصولات در قوطی می‌باشد.

شرکت زمزم تهران علاوه بر تولید محصولات ۵/۱ لیتری نوشابه که محصول اصلی شرکت محسوب می‌شود در زمینه‌های دیگر از قبیل تولید انواع نوشیدنی‌های مالت، انواع آبمیوه‌ها (گازدار و بدون‌گاز)، و نوشابه انرژی زا به ترتیب با برند‌های استار، ویتا پلاس و انرژی نیز فعالیت می‌کند.

فهرست