تألیف جدیدترین کتاب بین المللی دکتر کاوه، استاد ممتاز دانشگاه علم و صنعت ایران در سال ۲۰۲۳

کتاب “بهینه سازی سازه ای با استفاده از الگوریتم فراکاوشی چوپان: تعمیم ها و کاربردها” Structural Optimization Using Shuffled Shepherd Meta-Heuristic Algorithm: Extensions and Applications، به تالیف دکتر علی کاوه، استاد ممتاز دانشکده مهندسی عمران و مهندس عطاءاله زايررضا دانشجوی دکتری مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت ایران توسط انتشارات معتبر بین‌المللی اشپرینگر (Springer) در سال ۲۰۲۳ به چاپ رسید.

انتشارات اشپرینگر یک شرکت انتشارات بین المللی در زمینهٔ چاپ مقالات و کتب علمی است که از سال ۱۹۵۰ بنیان‌گذاری شده‌ و فعالیت دارد.

هدف اصلی این کتاب معرفی الگوریتم فراکاوشی جدیدی به نام الگوریتم چوپان می‌باشد. همچنین نسخه‌های بهبود یافته و ساده شده الگوریتم چوپان ارائه شده است. روش جدیدی برای شناسایی آسیب در سازه‌ها و بهینه‌سازی براساس قابلیت اعتماد توسعه داده شده است و ویژگی خاص دیگر این کتاب استفاده از روش نیروها مبتنی بر تئوری گراف‌ها در آنالیز قاب‌ها به جای روش جابه‌جایی می‌باشد. این امر زمان محاسباتی را تا حد زیادی در سازه‌هایی که درجه نامعینی استاتیکی کمتری نسبت به درجه نامعینی سینماتیکی دارند کاهش داده است.

لازم به ذکر است دکتر کاوه مولف ۲۲ عنوان کتاب بین‌المللی بوده و تالیف سه عنوان دیگر در برنامه های در دست اقدام ایشان می باشد.

فهرست