ارتقا رتبه دانشگاه علم و صنعت ایران در رتبه بندی جهانی تایمز

در جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان تایمز ۲۰۲۳، اطلاعات بیش از ۲۵۰۰ دانشگاه از ۱۰۴ کشور جهان بررسی و پس از ارزیابی اولیه، حدود ۱۸۰۰ دانشگاه شرایط لازم برای حضور در این رتبه‌بندی را احراز نمودند. بر اساس لیست منتشر شده دانشگاه آکسفورد، دانشگاه هاروارد و دانشگاه کمبریج در جایگاه اول تا سوم دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفتند. حضور دانشگاه‌های ایرانی در این رتبه‌بندی روند صعودی داشته است؛ به طوری که از ۵۸ دانشگاه در سال ۲۰۲۲ به ۶۵ دانشگاه در سال ۲۰۲۳ رسیده است.
نظام رتبه بندی معتبر تایمز هرسال در ماه اکتبر آمار مرتبط به دانشگاه‌های برتر جهان را منتشر می‌کند، در تازه‌ترین نتایج این رتبه بندی دانشگاه علم و صنعت ایران امتیاز ۴۲-۳.۳۹ را کسب نموده و با قرار گرفتن در جایگاه ۶۰۰-۵۰۱ جهان نسبت به سال گذشته (۶۰۱-۸۰۰) ارتقا رتبه داشته است.
دانشگاه علم و صنعت ایران پس از دانشگاههای صنعتی نوشیروانی بابل و صنعتی شریف در جایگاه سوم دانشگاههای صنعتی کشور قرار گرفته است. نکته قابل توجه روند رو به رشد دانشگاه علم و صنعت ایران در نظام رتبه‌بندی تایمز است به گونه ای که جایگاه سال گذشته از بین حدود ۱۶۵۰ دانشگاه، اما مقام امسال از بین حدود ۱۸۰۰ دانشگاه کسب شده است.

فهرست